Lehevaatamisi kokku

esmaspäev, 1. august 2016

Enne õppima asumist

Hea lugeja!
See on üks projekt - protsessi salvestus. Nimelt asun ma taas õppima - TLU-sse eesti keele ja kirjanduse õpetaja MA-sse.
Mõtlesin dokumenteerida ja salvestada oma õpetlaseks saamise raja (tõsiküll, ma juba töötan õpetajana ning üks MA on mul olemas). 
Selle blogi mõte on mitte niivõrd kekutada õppimise ja haridusega (muuhulgas seda ikka ka ;) ), vaid kajastada ühe mõõdukasse ikka jõudnud naise silme läbi õppeprotsessi, mis peaks sisaldama kogemuse(te)le toetudes tõuse ja mõõnu; huvitavamaid ja igavamaid hetki, teadasaamisi, põnevaid tutvusi ja lugemisi.
Kuu aja pärast pean istuma jälle loengutes, viibima auditooriumites, konspekteerima ja tundma õppejõudude ning kursusekaaslastega vähemalt mingisugustki kontkati. Ma tean, et see tee ei saa kerge olema, kuid tundes oma sisemisi ressursse ja oskust ajaga ümber käia, siis peaks selle MA ikka kahe aastaga kätte saama küll.
Kas ma olen mingeid ettevalmistusi juba teinud? Võiks öelda, et jah, sest sorteerisin oma raamaturiiulites asju sedasi, et tekiks ruumi juurde. Lasin ära köita kõik eelmiste õpete konspektid. Otsisin välja kõik erialased vahendid ning panin kõige käeulatavale riiulile. 
Eelmistest õpetest on meeles, et arvuti on hädavajalik ning peab kaasas olema. Miks?
Esiteks -  mitmetel õppejõududel on materjalid virtuaalselt kätte saadavad.
Teiseks - loengu ajal saab otsida lisamaterjale ja guugeldada asju juurde.
Kolmandaks - igavate loengute ajal saab surfata.
Neljandaks - igavate loengute ajal saab maksta arved, tellida vahel vajalikke asju, korrastada kirjavahetust, tegeleda tööasjadega.
Viiendaks - lihtsalt loengute ajal olen ma kirjutanud valmis järgmiste asjade esseesid, täitnud ülikooliga seotud ülesandeid.
Kuuendaks - arvutiga on lõbusam. 
Mõtteis olen endale  kõrva lasknud tolmuimejatüübi, kes on siis selline metafoorne tegelane - too tuli ja puhastas aju vajalikuks st võttis tolmu nendelt ajuosadelt, mida on vaja õppimiseks ja sealhulgas aitas mittevajalikku korralikult alumistesse sahtlitesse paigutada. 
Oma õppeprotsessi üritan jälgida kord nädalas ning üldse vist hakkab nii olema, et peangi kolme blogi: tööalast, õppealast ja isiklikku. 
Ühesõnaga, proovin iga õppenädala kohta midagi kirjutada, sest huvitav oleks vaadata, kui rumal ma olen alguses ja kui palju osaliselt arukam lõpus. 
Kirjutusootusteni!

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar